måndag 31 mars 2014

Kolhydratskoll

Jag behöver göra en uppryckning av mitt matintag. Det har blivit mycket onyttigheter på sistone! Bara efter hotellfrukosten i helgen så har jag ökat i omfång. Sedan jul och innan min första operation har jag gått upp tre kilo. Kanske väger mina tre nya skruvar ett kilo var? Knappast! Eller har jag fått liggmuskler ifrån min position på soffan. Muskler väger mer än fett. Tror inte det? Jag kan skylla på både operationer (svårt att träna) och på mediciner (kortison som jag käkat dagligen i flera år är inte avsmalnande precis). Men jag kan faktiskt kontrollera och anpassa det jag själv stoppar i mig. Nu måste jag försöka hitta ett sätt att peppa mig! Jag vet inte bara hur! Det borde ju i och för sig räcka med den självklara vetskapen om att det är enklare att leva och gå med en lättare kropp! Och dessutom omvandlas snabba kolhydrater till socker som göder mina inflammationer. Då måste det bli mer mediciner, med alla biverkningar på köpet. Skärpning! Och nu är beach 2014 snart på antågande...
Lizzy och jag funderar på att damma av vågen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar