torsdag 27 mars 2014

Praktiska bestyr och lite kul

I går reste jag till det stora sjukhuset på andra sidan stan. Detta eftersom jag är med i en studie där man utvärderar effekten av klimatvård för reumatiker. Nu har det ju gått ett år sedan jag kom hem från Vintersol. Det tar alltid mycket tid att delta i studier. Många papper, tester och prover blir det. Men fördelarna överväger nackdelarna. Det är alltid bra med flera undersökningar och få chans att ställa frågor till kunnigt folk. Dock lär mina värden i studien bli missriktade och kräva förklaring. Operationer, lång konvalescens på soffan och uppehåll i viktiga mediciner gynnar inte direkt effekterna av klimatvård. Resten av gårdagen ägnade jag mig åt all pappersexercis som uppstår vid sjukdom, vilket inte är lite! Ni vet t.ex. Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, Patientförsäkringen och reseräkningar. Det tar alltid en sådan otrolig tid, och jag som trodde jag hade ordning på alla papper! När kvällen kom var jag tämligen lack. Tänk att sjukdom även på de här visen kan fylla en hel dag. Tur att vännen V. ringde och föreslog en tur till stallet. Hästar och goda vänner kan verkligen pigga upp!
En sötnos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar