lördag 29 mars 2014

Veckans sjukgymnastbesök

Nu är veckans besök hos sjukgymnasten avklarat, eller fysioterapeut som det numera ska kallas. Jag började med att cykla på i ganska högt tempo. Därefter blev det tjugo bäckenlyft med en paus i mitten. Jo, det stämmer, tjugo stycken! Det fixar jag men jag glömmer helt att andas. Sen blev det tio benlyft på vardera ben. Ingen favvo men men, sjukgymnast M. stod bredvid! Jag vågade inget annat! Efter det väntade gåbandet som var inställt på fem minuter. Jag gick. Det fanns inga andra alternativ, och jag klarade det. Medans jag pustade tog sjukgymnast M. fram de blå avlånga balansdynorna. På dem ska man gå på sidan längs med ledstången. Jag tycker att det är läskigt, och förra gången jag provade var ingen större succé. Det är svårt att lyfta höger ben! Men idag, vad hände? Jo, jag gick sidledes två varv. Rak rygg, hållning och med buklås. Wow! Sjukgymnast M. häpnade återigen. Vilken skillnad, det här är en övning som jag aldrig grejjat förut! Men NU ägde jag den!

En plats för under!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar