söndag 16 mars 2014

Balansproblem

Som helt sjukskriven hade jag möjligheter att bara köra på, och vila allteftersom behovet uppstod. Men nu när jag jobbar ser verkligheten annorlunda ut. Jag kan inte bara gå och lägga mig på jobbet närhelst orken tar slut, och när kvällen kommer är det bra om barnen ha en mamma som kan fungera någorlunda. Jag behöver helt enkelt lära mig att hushålla med den begränsade mängd av energi som jag har. Vi lever ett högt tempo med jobb, familj och träning. Min kropp har börjat klaga allt oftare på senaste tiden med huvudvärk, stel axel, öm fot, svullna händer och så var det bäckenet förstås! Den opererade sidan har ömmat mer och den icke opererade sidan har värkt ännu mer. Det här blir inte hållbart i längden utan jag måste skära ner på ambitionen och prioritera mera. Om jag ska fixa det här behöver vilan schemaläggas, och dessutom måste jag bättre upplysa familjen om mitt vilobehov. Det ska bli bättre balans mellan arbete, vila, träning och familj!

Arbete --------------------------------------Vila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar