lördag 15 mars 2014

Gångträning

Nu har jag varit ute och gångtränat för första gången på en massa år! Det blev ingen lång runda precis men väl en tur runt huset. Jag har ju lovat sjukgymnast M. att gå ett varv varannan dag. Tack och lov är huset litet, 75 kvm i planet dock inklusive altan. Kryckorna lämnade jag inne i hallen. Helt klart lider jag av separationsångest när de inte är i närheten, ungefär som barnen och deras nappar när de var små. Dagens underlag var gräs, och blötsnö! Efter bara några steg fick jag väldans ont i den övre delen av ryggen. Jag spände nog mig en hel del. Mer en uppsträckt stallknekt än en känguru. Man ska visst använda benen när man går. Kanske skulle jag prova med gångstavarna, och att leka att jag åker skidor för att få igång låren? Halvvägs i mål var jag helt andfådd. Men snart förstod jag att det inte enbart handlade om dålig kondis. Jag hade helt enkelt glömt bort att andas!

Jag gör avtryck! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar