onsdag 19 mars 2014

Nu vet jag lite mer...

Nu har dr. Sturesson ringt. Så nu vet jag lite mer. Först och främst frågade han hur jag mådde. Jag började med att berättade om bäckenlyften som jag nu klarar av, och att min sjukgymnast observerat en stor skillnad efter operationerna. Det tyckte han var roligt förstås, "det är en mycket bra operation!", tillade han. Vidare förklarade jag att det var kul att jobba igen, komma ut och träffa folk och så. "Om jag hinner jobba lite till innan nästa så vore det bra men samtidigt vill jag gärna göra det snart", inflikade jag. Sturesson meddelat att det förmodligen blir operation om tre veckor. Det är veckan innan påsk, vilket funkar fint. I påsk är familjen hemma och kan ge markservice. Glad ihågen tackade jag ja, avslutade samtalet och stegade ut i köket. Där satt maken och jobbade framför sin dator men nu lyfte han blicken och konstaterade glatt: "Titta bara hur du rör dig. Du mår så mycket bättre! Du dansar faktiskt fram numera!"

"Och så blev jag visst kallad för glädjespridare!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar