fredag 28 mars 2014

Hur råda bot på huvudvärk?

Nu har jag haft en massiv huvudvärk i snart två dygn. Det dunkar främst från nackens vänstra sidan upp i huvudet. Värken gör mig så förbenat trött och ilsken. Jag fräser som en vildkatt mot min omgivning. Under natten har jag växlat mellan värmedyna och ispaket mot nacken, alltför att få igång blodcirkulation. Resultatet blev bra, så idag knatade jag iväg till jobbet med lite extra piller i kroppen. På jobbet fann jag en ledig tid hos vår massör och bokade snabbt tiden. "Dig har jag inte sett på 4-5 år", konstaterade massören. "Jag minns att du hade ont ganska mycket mest överallt!" "Hm", svarade jag kort. (Orkade inte dra någon lång förklaring på min avslappnande massagetid.) Det stämmer att jag inte gjort klassisk massage de senaste åren. Det har gjort för ont! Däremot har jag regelbundet gått på kraniosakral massage. Massageformen är mycket mjukare och dessutom känner jag tydligt hur kroppen bara slappnar av. Ledigt och lätt knådade massören igång muskler och leder. Jag var inte stel, mer mot det överrörliga hållet! Och sen kom värmen, och blodflödet, i nacken. Äntligen kändes det som om huvudvärken lättade!

Ibland behöver man en kram när man som minst förtjänar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar