tisdag 4 mars 2014

Första dagen på jobbet

Nu är första dagen på jobbet avklarad efter en paus sen mitten av december. Ja, jag har inte jobbat sedan första operationen med provspiken. Tiden har gått både snabbt och väldigt långsamt. På jobbet stod mitt rum och väntade på mig. Och mina snälla kollegier hade placerat en fin blomma på skrivbordet. Det är skönt att vara tillbaka om än bara på halvtid. Jobbmejlen har jag läst hemifrån under denna tid, vilket var bra! Det går snabbt i händelseutvecklingen. Vi håller fortfarande på med en rejäl omorganisering efter två års tid. Tar den aldrig slut! Så nu gäller det att ta tag i saker som hinner bli klara till mitten av april, då nästa operation förmodligen blir av. Svårt att tänka långsiktigt men den korta kreativiteten är på topp. Det är bara att ta tag i den översta pappershögen och så få vi så hur långt det räcker. Jätte kul att vara tillbaka även om jag haltar runt i korridorerna. Nu känner jag mig rejält trött och sliten i lite överallt i kroppen. Vi får se vad bäckenet säger i morgon! Men vilken härlig känsla att få gå upp, fixa, lämna barn och sedan köra till jobbet. Det känns så rätt. Nu är jag en del av vardagliga lunken som alla andra?

På väg mot jobbet

2 kommentarer:

  1. Vad du är duktig gumman! Du är en riktig kämpe ❤️
    Kram Frugnu
    www.frugnu.se

    SvaraRadera
  2. Tack, Du också! Bra att veta att Du kommit så långt! Det ger inspiration!

    SvaraRadera