tisdag 25 mars 2014

Operation 22:a april

Nu har jag fått ett datum för operation nummer tre. Det blir tisdagen den 22:a april. Alltså inte som tidigare diskuterat någon gång i vecka 15. Det känns mycket skönt att ha fått ett bekräftat datum att styra in sin tillvaro på. På jobbet har chefen ihärdigt frågat när jag ska försvinna igen! Vi har även pratat om att jag ska försöka jobba lite hemifrån under nästa sjukskrivning, dock efter att värsta morfindimman lättat. Vi har mycket att göra på jobbet och jag behöver stimulans hemma på soffan. Förutsättningen är att jag hinner förbereda arbetet innan min "soffliggarperiod" börjar, samt orkar en liten stund då och då! Då operationen inträffar direkt efter påsk kommer jag faktiskt kunna umgås med familjen under långhelgen och äta ägg sittandes. Jag kommer också hinna träna ännu mera. Högersidan måste stärkas då den kommer få bära mest efter nästa operation. Så två dagar efter min utförsäkring från Försäkringskassan, då jag inte längre får vara sjukskriven och går på a-kassa samt är ställd till arbetsmarknadens förfogande, är det dags för operation! In i dimman! Tur att jag hittat en vacker kompassros på jobbet! Den kan både leda rätt och pigga upp mig från byråkratins teknikaliteter.

Dags att återigen ta ut kurs mot Ängelholm

1 kommentar:

  1. Fast jobb och gå på a-kassa samt stå till arbetsmarknadens förfogande..... Utförsäkrad.... Hur konstigt som helst.... Är reglerna kanske lite annorlunda nu, hoppas jag!

    SvaraRadera