torsdag 6 mars 2014

Besök hos sjukgymnast

Jag har haft många, många sjukgymnaster allt sedan mitt bäcken började strula för så där tretton år sedan. Summan är närmare trettio än tjugo! Vissa har hängt med lite längre medan andra har jag bara sett någon gång. Min tanke var nog att om jag bara hittade den rätte så så skulle jag bli frisk! Nåja! Min sjukgymnast M. som jag har nu har faktiskt hängt med längst. Drygt två år har det blivit. Jag undrar varför? Varför har jag slutat jakten och blivit kvar hos sjukgymnast M? Dels stämmer personkemin, och dels är hon kunnig om reumatism. Men jag tror att det mest handlar om att hon inte skuldbelägger mig. Hos sjukgymnast M. konstaterar vi att det är som det är, och så kör vi! Det ger pepp! En del sjukgymnaster har varit en smula oprofessionella och ältat om att problemen bottnat hos mig! Inge vidare! Numera underlättar det ju förstås att jag har en reumatisk diagnos, att det finns en orsak till värken. Att besöken hos sjukgymnasten funkar bättre idag beror också på att jag slappnat av mer. Jag vet varför jag mår dåligt, och tids nog har jag fått bättre kroppskännedom (som absolut kan bli ännu bättre)! Dessutom har jag insett att sjukgymnastik handlar väldigt mycket om vad jag gör hemma varje dag. Lite i taget och så kommer styrkan tillbaka mer och mer.

Jag började med enkilos...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar