lördag 8 mars 2014

Små smakportioner istället...

Jag måste ha drabbats av hybris någon gång denna vecka. Jag har verkligen kört på för fullt på alla fronter. Bara det att föreslå rullskidor som konditionsträning till sjukgymnasten? Vad tänker jag på egentligen? Att gå från rullstol till rullskidor? Och på jobbet har jag skrivit åtgärdslistor till förbättringar och diskuterat med chefer. Jo, jag ska våga gå utanför comfortzonen. Men att gå från noll till hundratio? När allt går så snabbt är det liksom som om att man får skygglappar från verkligheten. Galopp, galopp... "The sky has no limits" så att säga. Nu har dunkande huvudvärk anlänt, allra mest på högersidan. Huvudvärk var min första värk. Det hade jag ofta som barn och som ung vuxen blev det migrän med aura. Huvudvärken är kanske inget straff utan snarare en signal att ta det lite lugnare. Det känns trist. Jag ville lite för mycket. Nu behöver jag ju inte ligga på soffan hela tiden och mitt bäcken gör inte konstant ont. Jag har fått smak på livet utanför hemmets väggar. Men denna vecka var portionen lite väl stor. Mer piller, lite vila med meditation och sen provar jag en liten bit till...
Grattis! Idag är det vår dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar