måndag 3 mars 2014

Halt på vänster bak

Bilresan sitter kvar i kroppen. Det brukar ta några dagar innan det ger sig, jag vet. Den vänstra SI-leden har verkligen fått frispel. Det är inte skönt. Så nu gäller det att knappra piller för att hålla en jämn nivå i kroppen, och att röra på sig lite lagom. Sen en vecka tillbaka har jag börjat gå lite försiktigt utan kryckor inomhus, eller med bara en. Då ska jag helst ha den på vänstersidan, enligt sjukgymnasten. Det blir bättre för den opererade högra sidan då. Men tyvärr är min vänstra handled inte pålitlig så jag växlar krycksida. Fast nu när värken tilltagit efter bilturen är jag tillbaka till två kryckor igen. Man inser nackdelarna direkt! Händerna är inte fria längre och jag kan inte röja och plocka. Ryggsäcken är tillbaka på ryggen eller så får det bli lite stökigt! Försöket att handla med kundvagn som rullator gick utan större framgång. Varuvagnar är väldans bångstyriga och vill helst åka på iväg på egna små äventyr. Måste de vara så himla stora förresten! Ljumskvärken på högersidan har i alla fall börjat släppa efter en vecka. Tror att jag testat lite för många benlyft. Kroppen är känslig samtidigt vill man ju så mycket. Soffa, soffa - ja, nu är jag här!

Bångstyriga varuvagnar, nej tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar