lördag 22 mars 2014

Ny träningspryl

Hur orkar man träna samma träningsprogram varje dag? Jo, motivationen är inte alltid på topp. Det måste erkännas. Men jag ser min hemmaträning ungefär som tandborstning. Det bara måste göras! Tidigare har jag haft träningsprogrammet på ett excelark i datorn. Det ger en bra överblick över olika övningar. Sen kan man bara pricka av punkt för punkt, och redan efter några dagar känner man sig riktigt duktigt. Resultaten blir tydliga. Men just nu funkar det bra ändå. Jag tänker att doktorn har gjort sitt, förtillfället, och nu är det min tur och visa vad jag kan. Det är nu det gäller! Fönstret är öppet tre veckor till, sen är det dags igen för doktorns insats, d.v.s. operation! Så för att göra det hela lite roligare har jag idag varit och handlat en balansdyna. På den ska jag träna att stå med böjda knä, i den så kallade klassisk grundställningen för golf och slalom, för de inre små musklernas skull. Ganska snabbt ståendes på dyna drabbas jag av lårdallar. Här måste tränas mera!

Ger mig lårdaller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar