söndag 9 mars 2014

Födelsedag

Idag fyller bästa sonen nio år! Åren har gått så snabbt. Som liten ville han aldrig sova och var ständigt på jakt efter att upptäcka världen. Idag är han en nyfiken och social kille som älskar tjejer, katter och spel! Igår kväll firades han av tjocka släkten och idag på morgonen blev det pannkakstårta med grannbarnen. Behöver jag tillägga att jag nu nästan är helt färdig? Igår eftermiddag tilltog min monstruösa huvudvärk alltmer. Jag undrade hur jag skulle fixa kvällen. Värken i den opererade leden tilltog och stundom var den skärande, inte så skönt! Men som ett under blev bandyplan en bassäng, den varma vinden var visst en hårfön, isen smälte och maken kom hem tidigt! Och jag kunde ta ett hett efterlängtat bad i badkaret, det allra första sen min första operation. Jag älskar verkligen att bada varmt ensam i mitt ganska trånga badkaret. Med tända ljus och med utsikt över några trädtoppar ligger jag och begrundar det yttre och det inre livet medans kroppen sakta spänner av. Det funkar nästan alltid, och som en ny människan kliver jag upp när vattnet börjar kallna. Kraften återvänder. Den behövs, tro mig, när man är mamma till ett yrväder!

Hipp, hipp, hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar