onsdag 26 mars 2014

Träning och åter träning

Mycket träning blir det. Helst gör jag mitt pass på kvällen när dagens alla måsten är klara. Då känns det som om jag verkligen vågar ta i eftersom man kan gå och lägga sig direkt efter, eller slappa i soffan framför TVn. Ibland jobbar jag eftermiddag/kväll och tränar på förmiddag. Fast då vågar jag inte göra det där lilla extra. Istället fokuserar jag på att hushålla med krafterna så att jag fixar hela dagen! För tillfället mår kroppen sådär! Den opererade bäckenleden är helt klart så mycket bättre, men min artrit, dvs reumatismen ömmar. Pausen med min biologiska medicin börjar märkas allt mera. Fingrar, handleder, armbågar, vrister, fötter o.s.v. Jag har drömt hemska mardrömmar om helt sneda fingrar som är tvinnade åt alla möjliga håll, likt en stor tova som inte går att reda ut! Av all träning på cykeln har även mina ljumskar börjat trilskas. Men jag har också fått mycket träning av att gå upp och ner i källartrappen till vår tvättstuga. Saken är den att på sistone har jag behövt tvätta lite extra, eftersom jag fått en fin present i min garderob av vår kära kisse, Lizzy! Tack raring!

Modell av den fina gåvan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar