tisdag 18 mars 2014

En dålig natts sömn

I natt har jag sovit oroligt och vaknat flera gånger. Och så har jag drömt min klassiska "stressdröm". Den handlar alltid om att jag måste åka kommunalt någonstans, och inte riktigt hittar. I drömmen är det fullt av folk, långa gångar att gå och självklart börjar min bäcken strejka och helt plötsligt knäpper det till och jag kan inte ta ett endaste steg framåt! Behöver jag tilläga att jag vaknar helt kallsvettig! Jag trodde att det skulle bli bättre nu när jag gjort min lista och börjat avverka punkt efter punkt. Men nej, jag är fortfarande orolig och en smula stressad. Dels är det min utförsäkring från Försäkringskassan som spökar, och dels är det mitt själva arbete. Jag har varit borta en lång tid och snart ska jag vara sjukskriven igen. Det är tufft att komma in, prestera och leverera! Men jag vet egentligen var skon klämmer! Imorgon har jag telefontid med Dr. Bengt Sturesson. Nu är det en månad sedan den senaste efterkontrollen och det är dags att kolla läget inför den tredje och sista operationen. Vad kommer han att säga? När blir nästa operation? Kommer min högra sida, den jag först opererade, att orka med en nyoperad vänstersida? Kommer operationen gå lika bra som de två första? Hur kommer övriga familjen fixa skivan igen när jag är nyopererad? Och var kommer jag hitta ny motivation till att träna och klara av den psykiska biten? Men hallå! Stopp ett tag! Allt det där är ju imorgon, och inte idag! En helt ny dag ligger framför mina fötter. Fåglarna kvittrar och solen skiner. Telefonen ringer inte idag!

"Imorgon är en annan dag!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar