onsdag 1 januari 2014

Konsten att ladda om...

Solen lyste. Det var sommar och varmt. Barnen hoppade runt och maken grejade. "Det måste finnas någon annan där ute, nån som legat som jag", låg jag och tänkte. Inte bara nån som haft "så ont i ryggen när jag burit ut alla matsalsmöbler att jag fick ta en halvipren, stackars mig, hur ska jag klara slalomsäsongen?" utan någon som faktiskt hade haft ett "bäckenhelvete år ut och år in" som jag och blivit bra! Jag surfade på... bäckenuppluckring, bäckensmärta, foglossning, artrit och artros i bäckenet, ryggvärk, värk i ländrygg osv. Jag hade googlat förr, tro mig, till och med så mycket att jag bestämt mig för att sluta. Jag blev bara så "avgrundsdjuptledsen". Det gick åt så otroligt mycket energi och det var så svårt att sålla bland all information. Men så här kunde jag inte fortsätta längre. Det funkade inte. "Det måste finnas nån därute som vet nåt?", tänkte jag. Och så plötsligt fann jag något! Jag var inte ensam. Det fanns fler som jag. Det var som att upptäcka att jag inte var övergiven på en öde ö. Nu var det dags att simma vidare.

Min egen "mardrömsatoll".

4 kommentarer:

  1. Nu är all väntan över!!! Detta är ditt år, din tur.
    Kram M
    www.frugnu.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var du Fru Gnu, tack! Gott nytt år!

      Radera
    2. God fortsättning! Äntligen kan jag skriva i din blogg, som jag har försökt :-) kram
      www.frugnu.se

      Radera
  2. Jag ändrade i inställningarna... så Nu funkar det! Kram E

    SvaraRadera