lördag 25 januari 2014

Pest eller kolera

Mer morfin eller inte morfin, det är frågan! Jag vet inte om det var så bra att trappa ner på morfinet och sedan sluta helt. Det gör ont mest hela tiden, så mycket mer. Jag börjar förstå vilken fantastisk grej morfin är. Alvedon med Ipren ger viss lindring men... Det känns som om nån vrider om en tång inne i min högra si-led. "Läkningen blir bättre med smärtlindring", påpekar klok vän som varit med förr. "Smärtan förhindrar läkning". Jag ställer värk mot luddigt huvud, öm mage och mardrömmar om natten. Jag vet inte längre! Jag gillar inte värk. Innan jag blev sjuk lagade jag tänder hos tandläkaren helt utan bedövning. Det går inte längre. Nu ber jag om hela arsenalen. Jag tror jag blivit allergisk mot värk. Det är som om min "värkkvot" blivit fylld! Kroppen får inte plats med mer. Det blir kanske ett blått litet piller till natten? Eller nu?

"..som om nån vrider om en tång..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar