tisdag 21 januari 2014

Ljud innefrån och ut

Idag har det äntligen slutat banka i huvudet efter nästan två dygns huvudvärk. Tyvärr har det börjat banka i källaren. Ni vet gamla hus med gamla rör. (Nåja, ordningen är återställd. Det känns som om vi alltid har hantverkare hemma när jag är sjukskriven. Eller har vi alltid hantverkare hemma eller är jag alltid sjukskriven?) Beträffande min huvudvärk ville Sjukvårdsupplysningen hellre säga avgiftningssympton än abstinens. Oavsett definition har mitt huvud har gjort ont ändå! Möjligen kan det ha varit klassisk spänningshuvudvärk de luxe. Ni vet när det varit jobbigt under en längre tid och till slut pyser det bara rakt ut i nacke och huvud. Men jag har ju bara varit hemma på soffan... Med hjälp av omväxlade värmedyna och ispaket så släppte huvudvärken till slut. Värmedynan har varit en trogen vän genom åren, inte för varm, bara lagom varm. En i sängen och en i soffan. Och i bilen är värmen i stolen på hela året om! Allt för mig och mitt bäcken!

Is ute och is inne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar