fredag 3 januari 2014

Min ständiga följeslagare

Precis när jag lagt mig sängen för att sova så brukar hon komma. Vigt hoppar hon upp, går några varv innan hon lägger sig till rätta, världens finaste katt Lizzy. Tänk att hon har en förmåga att veta exakt var jag har mest ont för stunden. Precis där lägger hon sig, inte på men nära nära. Och så börjar hon spinna som om hon vill lindra och trösta min värk. Som när jag kom hem från senaste operationen så låg hon precis bredvid högerhöften hela natten, ihoplindad, varm och stilla. Hur kan hon veta? På dagen gör Lizzy mig ofta sällskap, i alla fall om det regnar ute! Då ska jag helst vara lektant och servera leverpastej och gös. Men det gör jag gärna bara hon ställer upp som min egen kurrande värmedyna om natten.

Bästa kissen Lizzy


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar