söndag 12 januari 2014

Bäckenfånge

De första tio åren av bäckenproblem var jag helt inställd på att det här med sjukgymnastik det fixar allt. Bara den är rätt! Jo, jag blev bättre. Med buklås och stabilitetsträning kunde jag resa mig själv från toan men värken fanns där och det var svårt att gå, sitta, stå och ligga. Efter några år kunde jag sova på mage i sängen (nästan varje natt!). När de första fem ortopederna nämnde operation som lösning så haltade jag snabbt ut! Herregud, bäckenuppluckring är naturligt och självklart finns naturlig lösning! Skära i frisk kropp, huvaligen! Det gällde att bara träna lågintensivt, lite varje dag och om några år så blir det nog bra. Jag anpassade mitt liv och accepterade smärtan. Det gick att fungera med jobb och familj, nästan! Men sakta förändrades mina tankar. Mina barn blev allt större men bäckenuppluckringen fanns kvar. Varje vacker sommardag, varje tråkig vinterdag, varje natt detta bäcken med sin smärta som begränsade mig. Hela tiden! Jag hade tillbringat dagar, veckor, månader och över ett decennium på soffan. Det var inte så här mitt liv skulle vara! Mitt liv skulle vara där ute med med alla andra, inte här inne med pausknappen intryckt! Det här var inte kul! Jag hade blivit en bäckenfånge!

Det finns nycklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar