måndag 6 januari 2014

Det är bare och åk!

Mitt från igår så lugna humör är som bortblåst idag. Jag går på som en virvelvind mot familjen. Gormar och skäller! Jag vill att allt ska hända samtidigt! Först och främst måste julen ut ur huset. Minsta lilla barr ska jagas, om så hela vägen till Sydamerika. Alla tomtar ska ner i källaren igen! Tvättkorgen ska vara tom, kylskåpet ska vara välfyllt. Barnens gympapåsar måste packas, och jag måste gå igenom den närmsta veckans skjutsschema. "-Vilka läxor har ni?", gormar jag irriterat till barnen. "- Men mamma, det är ju jullov", svarar de snabbt med en lite omhändertagande nedlåtande ton. Med all rätt! Jag laddar och murvlar rejält gentemot min omgivning. Allt måste vara i perfekt ordning (?) innan jag åker i morgon och försvinner in i morfindimma någon vecka framöver. Jag erkänner att jag är nervös, och frustrerad. Tänk inte! Det är bare och åk!

Dags för svintohår igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar