onsdag 22 januari 2014

Maktvakuum

När man läser internationell politik får man lära sig vad som händer när en stormakt försvinner. Ett maktvakuum uppstår. Andra, mindre länder tar chansen att sticka upp och ta ton gentemot omgivningen. Maktbalansen förändras och nya internationella konflikter uppkommer. Nu har det problemet uppstått här hemma. En stormakt vilandes på soffan och vips passar barnen på. Maktvakuum i familjen. Maken gör definitivt sitt bästa och servar mellan hantverkare (rören i källaren är av, akut, hela huset luktar avlopp) jobb, barn och fru. (Ungefär i den ordningen). Barnen buktar sig duktigt. "Mamma, MAMMA!" Jag som tänkt berätta om hjälpsamma barn som gör er gröna av avund och får er att undra vad som gått snett i er barnuppfostran. Ungefär samma inverkan som lyckliga familjebilder på Facebook kan ha! Men ungarna är bedrövliga just nu! Allt blir en kamp. Inget gör de självmant. Varje nytt moment som läxläsning, påklädning, tandborstning m.m inleds med en rejäl portion klassiskt tjafs! Mina ljusblå piller gör huvudet lite luddigt, och maken springer runt runt. Endast katten tar det lugnt, nu hängandes på ett element istället för på badrumsgolvet eftersom det luktar illa där. Jag vill ha hela rör i mitt hus och ett ihopläkt bäcken, NU!

Det är inte jag som gräver! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar