fredag 17 januari 2014

Fredagsmys

"Aj, aj", idag har jag ganska ont. Jag har bestämt mig för att trappa ner ytterligare på morfinet. Nu vill jag bara behöva ta till kvällen. Sömnen har blivit så dålig, med en massa mardrömmar. Barnen försvinner hela tiden, ni vet, det man oroar sig mest över. Magen gör konstant ont, och jag är snurrig i huvudet. Min vanliga taktik är att undvika mediciners bipacksedel så länge det bara går. Jag vill inte veta vilka biverkningarna är. Sen några år tillbaka är jag ju en vandrande pillerburk. Om jag började fundera för mycket på det så skulle jag inte fungera. Det är bara och svälj! Men igår surfade jag in på FASS och började läsa om mitt morfinpiller, huvaligen! Det här är verkligen läskiga grejer med en massa biverkningar och så kan man lätt bli beroende! Jag som tror på den självläkande människan, rawfood och naturliga förlossningar? "Trodde!", rättar jag mig själv. Verkligheten har kommit ikapp mig! Piller är bra!

Fredagsmys! 

2 kommentarer:

  1. Känner så igen mig i inlägget..innan "skadan" tog jag aldrig värktablett, ingen bedövning vid tandläkare, åt div hälsokost och nyttig mat, naturlig förlossning..första barnet fick jag akupunktur som enda smärtlindring. Hehe och nu..ja ditt skåp där liknar min låda här hemma. Håller med Piller är bra!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hi, hi jag drack inte ens kaffe! Kram E

    SvaraRadera