torsdag 23 januari 2014

Checklista över avklarade hinder

Jag försöker med en lista. Det brukar lugna mig när tillvaron är skakig, som nu när jag inte riktigt har kontroll. Checklistan över avklarade hinder lyder:

1) Toalett och avlopp - Nu behöver jag inte hoppa till grannen längre. Toaletten fungerar, och avloppet också. Fantastiskt!
2) Vatten - Det kommer vatten ur kranen igen. Vilken uppfinning. Makalöst!
3) El - Precis när hantverkarna skulle sätta in de nya rören, efter två dagars bankande, så gick strömmen i hela kvarteret. Ordet antiklimax passar fint här. Men till slut så kom strömmen åter.
4) Mobiltelefon - Jag är inte så smidig för tillfället, så det blev som i If-reklamen. Den dök! Nu har jag en ny. Tack R!
5) Stygn - Igår plockade distriktssköterskan bort min stygn med min husläkare som assistent. Kul att han var så nyfiken på hur jag mådde. Det var faktiskt min husläkare som hjälpte mig med mina första remisser till Ängelholm. Istället för halsflusser och svinkoppor fick han diskutera fusionsoperationer i Si-lederna en liten stund. Han såg glad ut!
6) Morfin - Nu har jag slutat. Det funkar tack vare Alvedon. Skönt!? Jag vet inte riktigt ännu. Men jag provar. Jag är så trött på mardrömmar och luddiga tankar.
7) Cellgifter - Dags att börja igen. På grund av min RA äter jag en låg dos men då medicinen förlänger sårläkning har jag gjort en paus. Välkommen tillbaka illamående!
8) Dyna - Min rumpa ömmar men idag har arbetsterapeut U. lovat titta förbi med något mjukt att sitta på. Arbetsterapeuter har en guldgruva av praktiska prylar. Min favorit just nu är badkarsplankan att sitta på i duschen, smidigt när man har vingliga ben.

Åtta av åtta!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar