torsdag 1 maj 2014

Stressreducering

Jag är nyss hemkommen från stallet med dottern och jag är så glad. Hästar är så fantastiska djur. De är verkligen här och nu, och ingen annanstans. Det går inte att tänka på någonting annat än stunden i stallet eller i ridhuset med favorithästen. Här finns så mycket glädje. Dessutom skapar rutinerna med hästarna trygghet. Jo, vi älskar hästar! Vid lunch åkte jag stressad och påpälsad till stallet. Den senaste veckans stress hängde som en tung ryggsäck på ryggen. Jag satt en stund i solen innan jag gled in på läktaren. Helt kravlös satt jag bara där och beundrade alla duktiga ryttare. Visst jag svettades lite när dottern hoppade supersöta supersnabba ponnyn. Men det här är så roligt, och all den där jobbiga stressen bara försvann. Jag tror att ha roligt måste vara bästa medicinen mot stress! Vi måste våga släppa taget, ta oss tid och ha roligt! Det är definitivt stressreducerande!

Nåt att tänka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar