torsdag 8 maj 2014

Utflykt

Det är tvådagars-konferens med jobbet en liten bit bort, och jag deltar lite på distans. Jag sover hemma, kan inte lämna prinsen och prinsessan, och hoppar bland programpunkterna! Det känns värdefullt att vara med och framförallt skönt att tänka på något annat än sjukhus. Och så har jag saknat mina arbetskompisar och njuter av deras sällskap innan jag strax försvinner på sjukledighet igen. Men dagens höjdare var promenaden vid lunchen. Vet ni, jag kunde gå fram och tillbaka till lunchrestaurangen med mina arbetskamrater i normalt promenadtempo. Det var ingen lång sträcka egentligen, bara några hundra meter kanske. Vilken känsla! Det var lycka i varje steg! Jag tycker om att vara ute och promenera med vänner. När vi var här senast på möte, i höstas före mina operationer, tog jag bilen till samma lunchrestaurang. Idag var jag en i gänget precis som alla andra! Jag kan också!

Konferenstillbehör?

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att läsa att du kunde ta promenaden med dina vänner. Det är stora framsteg:)

    Kram Annika
    http://si-ledsteloperation.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera