tisdag 13 maj 2014

Operation nummer tre!

Vaknade med en frisör som Elisabeth Höglund, dvs håret var mycket högt och ostyrigt. Inte blev det så mycket bättre av att tvätta håret en gång till med Descutan, operationstvålen. Skogstrollet har definitivt anlänt. Idag är det dags för operation nummer tre och jag snart på plats på Ängelhoms sjukhus. Där kommer dr. Sturesson och hans team göra en fusionsoperation av vänster SI-led, den sista av totalt tre steloperationer av mitt bäcken. För första gången kommer jag idag anlända till sjukhuset till fots. Jag planerar att gå den korta, allt är relativt, promenaden till sjukhuset. Tidigare har jag fått ta rullstolen. Jag tycker att det är ett bra bevis på att de två första operationerna varit mycket lyckade. Så nu har jag precis pressat i mig de två obligatoriska glasen med saft. Jag känner mig väldigt glad. Tänk vilken chans jag fått till ett bättre och mycket roligare liv tack vare fusionsoperationerna. Den karamellen ska jag suga på när jag på förmiddagen rullar in på operationsbordet och det börjar pirra i magen. Och jag hoppas att den karamellen räcker till alla dagar som följer med vila och rehab! Påminn mig gärna!

Sälen som sonen och jag alltid kliar på magen. Idag är det jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar