måndag 26 maj 2014

Frisk?

Vad vore en dag utan ett läkarbesök och idag var det reumatologen som hedrades med min närvaro. Det är inte så ofta numera då mina värden anses stabila och man har ju inte tid att springa till doktorn varje dag, typ! Min reumatolog började med att gratulera mig till mina operationer som han hittills bedömde som mycket lyckade, dock tuffa men helt rätt, menade han på. Han hade granskat rapporterna från Ängelholm noga. Vidare konstaterade han att min reumatism kommit in i en lugnare fas. Det är visst ganska typiskt när man genomgår stora operationer. Kroppen fixar bara en sak i taget. Om jag har tur nu kommer den hålla sig inaktiv ett tag framöver. Så för att dessutom hjälpa läkningsprocessen efter operationerna ansåg han det bäst att fortsätta med uppehållet med min RA-medicin. "Så är jag frisk nu?" frågade jag doktorn. "Nåja, så småningom kommer reumatismen att bekänna färg", svarade min läkare. Jag hoppas att det dröjer mycket länge!

Bra besked på stora sjukhuset!

2 kommentarer:

  1. tänk vad olika sjukdomarna är, just operationer tendererar att lösa ut skov för mig. därför får jag inte ha uppehåll med det biologiska utan fick ju börja med det redan två veckor efter OP. jag skulle aldrig klara mig annars och skoven blir superaggresiva. så skönt att du är inne i en lugn period, håller tummarna! visst skulle du börja med ngt nytt biologiskt senare, eller hur blir det? det är ju kanon om du blir så pass bra att du klarar dig som det är!

    SvaraRadera
  2. Men samtidigt lite läskigt, fast vi är ju ganska modiga eller hur? Till nästa skov blir det ny medicin lovade doktorn. Han vill se RAn i aktion, vilket låter lite konstigt. Hoppas att det dröjer mkt länge. Kram E

    SvaraRadera