onsdag 28 maj 2014

Stygnen är borta

Så här två veckor efter operation har jag idag tagit bort stygnen hos distriktssköterskan. "Jag tror jag gjort det här förut på dig", konstaterade hon när vi möttes i dörren. "Jo, det är tredje gången gillt", svarade jag. Ganska så smidigt kom jag upp på undersökningsbänken men när sjuksköterskan pillat bort samtliga stygn visade det sig att såret inte slutit sig ordentligt. Det blev till att tejpa ihop det. Nåja, det är klart att det inte läker när jag aldrig har tid eller ro att ligga på soffan. Jag finner det otroligt svårt prioritera mig själv när sonen inte mår bra. Hans konvalescens tar mycket tid och energi och jag vill verkligen vara till hands för att hjälpa och stötta honom. Men nu ska såret läka! Jag måste lita på att min omgivning klarar skivan. Och det vet jag att de gör! Mamma måste vila!

Min karriär som bikinimodell är definitivt över innan den ens startat!

2 kommentarer:

  1. är jag fick mina höftproteser som 21åring skämdes jag såååå mkt och ville inte visa mig för någon.
    Idag är jag stolt, alla dessa ärr får stå för att jag lyckats ta mig igenom en hemsk sjukdom med allt vad det innebär.
    kraaaaam!!!

    SvaraRadera
  2. Underbart! Vi är tuffa och modiga! Kram

    SvaraRadera