söndag 18 maj 2014

Inte bara kropp utan också knopp

Vaknar tidigt efter att ha sovit en god nattsömn. Jo, kroppen känns okej men jag är sådär läskigt torr i munnen som man blir av för mycket värkmedicin. Jag vrider huvudet försiktigt och blickar ut över de stora björkarna som ståtar mot en klarblå himmel. Björkbladen som helt har slagit ut, rör sig alldeles perfekt i den lätta brisen. "Perfekt för en segeltur", tänker jag på en gång, och så sätter en intensiv längtan efter vatten och hav igång. Fast jag har inte klarat av båtliv på nästan femton år nu är det svårt att vänja sig om i tanken. Drömmarna finns kvar. Vad mycket som blivit annorlunda. Vad mycket som jag tog förgivet, och vad mycket som jag saknar. Helt plötsligt känner jag mig väldans ledsen. Jag vrider mig om i sängen, men märker då plötsligt att det inte gör ont i bäckenet. Wow, livet är inte så dumt ändå. Det går framåt hela tiden och har blivit så mycket bättre. Och innan någon annan i huset har vaknat så smyger jag mig upp och tar en första liten promenad på gräsmattan framöver huset. Jag bara njuter för kropp och själ.

Tusen anledningar...

2 kommentarer:

  1. Hej Elin och heja framsteg!
    Tack för din fina kommentar på min blogg, vi får peppa varandra på resan!
    Skönt att läsa att operationen gått så pass bra för dig och att ditt nya liv nu är på intågande :-)
    Visst är det härligt med soliga dagar som det var i helgen. Min läkare tycker jag ska söka Vintersol till vintern så klurar på det. Kanske du med? ;-)
    Vi hörs och sköt om dig!
    Kramar Stina

    SvaraRadera
  2. Hej Stina! Tack detsamma. Jo, Vintersol kanske vore nåt för oss. Jag tycker bara det är så svårt att åka från barnen men maken tycker absolut att jag ska söka igen. Vi får se, tack för peppning, gör vi det ihop kan det gå lättare! Kram Elin

    SvaraRadera