lördag 24 maj 2014

Huvudvärk....

Idag vaknade jag återigen med huvudvärk. Det blir typ fjärde dagen i rad med återkommande dunkar främst på högersidan i huvudskålen. Nu har jag även ömma muskler i nacke och övre rygg. Det är inte så roligt och tankebefrämjande precis. Sen några dagar har jag halverat morfinet och det är nog en av anledningar till pannknacket. Förra gången jag minskade var det samma sak. Men det gör mindre ont nu och jag vill gärna klara mig på mildare piller för att slippa alla mardrömmar som besöker mig om nätterna. Värmen är nog ytterligare en anledning till dunket. Det är synd att klaga, förlåt, men nu tar jag gärna en paus på några dagar. Så med isdynan ligger jag här på soffan. Det är astrist. Tack och lov för gamla långfilmer på tv. Deras långsamma tempo passar mig utmärkt, och jag flyr in i en annan värld.

"Rrrr i mitt huvud!

2 kommentarer:

  1. Jag svettas jättemkt av morfinet.
    längtar tills nedtrappning men det ligger några veckor bort :(
    hoppas huvudvärken ska ge sig!
    KRAM

    SvaraRadera