lördag 3 maj 2014

Ambivalent

Jag har funderat en massa när en operation av vänstra sidans SI-leder skulle passa bäst. Fick jag bestämma själv skulle operationen redan vara gjord, och rehaben nästan klar. Jag skulle allra helst ligga i hårdträning inför Stockholm marathon. Att sonen skulle skada sig så illa och hamna på barnintensiven dagen innan min planerade operation var liksom inte tanken. Jag har nu fått en ny operationstid ganska snart fast jag är en smula ambivalent. Det är flera aspekter att fundera över. Vågar jag lägga mig på soffan när sonen inte är helt okej? Kan jag släppa kontrollen? Orkar vi som familj mera sjukhus just nu? Vi är en smula slitna och omskakade just nu med djupa funderingar om livets mening. Ska inte livet handla mer om att ha roligt än att fundera över sjukdom och olyckor hela tiden? Men samtidigt vill jag verkligen förbättra min hälsa för att kunna ha så mycket roligare!

Nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar