måndag 12 maj 2014

Packat väskan

Nu går det inte att blunda längre inför faktum att jag reser ikväll. Det är så mycket lättare att tänka på bakverk och cykelturer än operationer. Maken beskriver mig som ko som letar grönbete på asfalt. Nåja, jag fattar inte riktigt liknelsen men erkänner att jag i helgen försökt göra tusen grejer samtidigt. Mitt lugn finns någonstans men samtidigt är det svårt att koncentrera tankarna. Helst vill jag placera mina barn i ett madrasserat rum så att ingenting händer. Idag precis för tre veckor sedan var ju väskan packad i hallen och jag var strax på väg till flyget då vi istället körde på två hjul till akuten. Allt har gått bra, och det kommer gå bra idag och imorgon. Jag vet. Men lite snurr i huvudet är det allt.

Jag hoppas att jag är en vacker guldko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar