onsdag 14 maj 2014

Godkänd!

Allt har gått fint! Operationen igår var klar vid 14:00 och efter en kort tid på uppvaket var jag uppe på avdelningen. Jag blev bara en aningen yr när jag skulle upp första gången. Sköterskan har även bytt mitt förband då det blödde lite mera. Men jag är inte speciellt svullen. Nu sitter tre skruvar, modell toblerone, på plats i vänster SI-led. Totalt finns där nu sex skruvar! Sen har jag sovit nästan hela natten och idag på morgonen har jag röntgats, träffat sjukgymnast samt dr Bengt. Jag är full med piller och känner mig konstigt "tröttpigg". Ömsom vill jag sova och ömsom vill jag upp ur sängen och börja dansa och hoppa! Jag är så glad över att operationerna är avklarade och idag på sena eftermiddagen lyfter planet hem igen. Nu har jag fått klara order om att ta det lilla lugna ett tag framöver. Det gör lite ont, det måste jag erkänna, så det är ingen större risk att jag hittar på bus!

Rykande färsk bild på mitt bäcken och dess nya invånare! 

3 kommentarer:

  1. Vilken häftig bild! Nu är de på plats!
    Hoppas resan hem gick bra.
    Sakta men säkert framåt nu:)

    (Haha när man ska publicera denna komentar ska man fylla i en ruta
    så man visar att man inte är en robot, men räknas man inte lite som robot
    med 3 titan skruvar, eller som du nu 6 st! Hahaha)

    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tack Annika! Och jag känner mig hög som en robot oxå! Mkt piller blir det!

    SvaraRadera
  3. Kanske är det en robotinvasion på gång, och vi är de första utvalda, de bästa att leda universum mot det nya??? Mkt piller som sagt!!!

    SvaraRadera