fredag 16 maj 2014

Med Lizzykatten på magen

Nu ligger jag här hemma på soffan och har det lite småmysigt med katten spinnandes på magen. Som vanligt vet Lizzykatten när och var hon behövs allra mest. Det känns fortfarande bra efter operationen, och jag känner mig piggare än efter förra gången. Jag vet inte riktigt varför. Kanske börjar man bli van och har fått mer rutin? Denna gång var jag mer beredd på muren av smärta som mötte mig och på orörligheten och på den stelhet som kanske bäst förknippas med en gammal tant. Skillnaden kanske också beror på att operation nummer tre bara (!) handlade om att sätta in tre skruvar medan nummer två så skulle först provspiken ut och därefter skulle tre nya in. Samtidigt funderar jag mycket på sonens återhämtning så mitt fokus är också mer splittrat än förra gången. Så jag vill gärna instämma i talesättet: "alla goda ting är tre!"

Hemvårdaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar