tisdag 6 maj 2014

En dag och två besök hos sjukgymnast

Även idag har vi tillbringat dagen på stora sjukhuset. Sonen har fortsatt med tester hos sin unge manlige fysioterapeut som gör det mesta till en lek. Vi hade riktigt roligt alla tre. Därefter åkte vi till min fysioterapeut, och vi fnissade på ganska bra där också faktiskt. Medan jag låg på golvet och tränade hade jag fullt sjå att passa den sjuke sonen som klättrade i ribbstolarna och för runt med bollarna. Skönt, han börjar bli som vanligt igen! Jo, ni läste rätt. Jag kan ligga på golvet och ta mig både upp och ner. Detta trots min extremt ömma ljumske. Idag kämpade jag på med att stretcha ut den så mycket som möjligt. (Jag illustrerar med egen bild.) Det gäller att verkligen få höften rak och gärna lite till. Knät kan jag sedan vinkla både upp och ned. Det ska spänna och dra för att sedan lätta i ljumsken. Vidare konstaterade sjukgymnast M. och jag att regelbunden träning gör mig gott. Så fort jag låter bli, av olika anledningar, kommer värken. Det skapar sannerligen motivation till framtida pass på träningsmattan.

Ontskönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar