torsdag 29 maj 2014

Hypokondri

Idag ligger huvudvärken lika tjock som dimman i Lützen, igen! Framför allt är jag stel i den övre delen av ryggen och i nacken. Jag tror jag legat för mycket på soffan. Sannerligen är det en svår balansgång mellan vila och rörelse. Nu har jag slutat helt med morfinet så man kan anta att det är ytterligare en orsak till att min kroppen inte är min vän för tillfället. Gubben på min axel har tittat fram och börjar kraxa om steloperationer och låsningar i nacken. "Trodde du att du skulle bli bra? Så kan det gå!" Och så har mina mystiska små blåsor i händerna dykt upp igen och förra gången betydde det skov. "Gulp!" (Men maken ser dom inte alls!) Kanske är mitt högra pekfinger lite varmt och svullet? Och har jag dessutom inte lite ont i halsen? Jag försöker lugna mig själv och andas. Jag mår bättre imorgon! Helt klart är att jag idag har jag drabbats av mycket allvarlig hypokondri!

OBS! Inge sjukhusbesök idag inte! Istället nya pelargoner. Tack R.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar