måndag 19 maj 2014

Snurr

Idag känns det som om en smula snurrig dag. Jag tror att det vardagliga uppgifterna har kommit ikapp mig men med morfinets påverkan blir även det mest enkla saker ganska komplicerade. Jag vill ha min hjärna tillbaka. Tänk att kunna tänka någotsånära snabba och analyserande tankar. "Men", säger gubben på min axel, "om du har ont kan du inte fundera på speciellt kluriga grejor heller, och nu opererar du dig och allt blir bra. Punkt slut!" Jo, men försök att klara av Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, Facket och Försäkringsbolaget med morfin i knoppen. Nix, jag kom inte fram med budskapet efter att ha köat från plats 84 när jag ringde Försäkringskassan idag. Inte heller trillade polletten ner under samtalet med Facket och till Försäkringsbolaget. Jag förstår inte hur saker och ting hänger ihop längre. Det klickar liksom inte där uppe. Jag pustar och hoppas att det klarnar snart.
Inte riktigt min grej!

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅH vad jag känner igen mig! minsta lilla papper känns som ett stoooort projekt! min man får hjälpa mig massa, känner mig rätt så handfallen i mycket.
    och så är det val mitt i allt också ;-)
    men snart är våra hjärnor tillbaka, vi får vara glada över att inte vara så här jämt!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ha, vad vore vi utan våra hjärnor, och makar! Tack!

    SvaraRadera