lördag 17 maj 2014

Filosoferar vidare fyra dagar senare

Idag, dag fyra efter operation ska morfindosen minska från 10 mg morgon och kväll till bara 10 mg till natten. Jag minns att förra gången var det helt outhärdligt p.g.a smärtan och det slutade med att jag fick delade dosen. Det blev 5 mg morgon och kväll för kunna andas. Nu känns det okej att dra ner på medicinstyrkan och idag på morgonen blev det bara två alvedon 665 mg och så den dagliga mixen av sköldskörtelpiller och kortison förstås. Jag har grejat frukost till barnen och orkat duscha, dock med viss assistans. Så nu funderar jag vidare på varför det gör mindre ont denna gång. Beror det på att min högra fog, som steloperades först, var klart sämst? Blev ingreppet större då, och mer chockartat för kroppen? Eller rör det sig om den så kallade "Hönsmammeeffekten"? D.v.s det är svårt att ha koll över aktiv son från soffan. Sen har vi förstås den fantastiska årstiden som ger kraft och energi. Den är makalös även inifrån vardagsrummet, och ännu bättre från altanen så klart. Jag tror att jag strax haltar ut dit med min kaffekopp i handen, och bara njuter.

Äpplen på gång



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar