söndag 4 maj 2014

På't igen!

Jag är och förblir en hönsmamma men sonen är i goda händer med make och mormor. Prinsen har tillfrisknat fint, och är utom fara. Jo, jag vågar och litar på min omgivning. Barnen är välomhändertagna. Uppehållet med mina RA-mediciner, inför operation, har blivit längre än planerat. Hur länge vågar jag vara utan mina piller och sprutor innan sjukdomen sätter fart igen? Högerframfot känns av allt mer. Om jag väntar ytterligare med operationen blir pausen ännu längre. Snart är det dessutom sommar, och då brukar inte planerade operationen göras. Hösten är ännu längre bort! Sedan har vi sjukvårdens och försäkringskassans aspekter. Tänk om reglerna beträffande remisser i andra landsting ändras och om riktlinjer för sjukskrivning förändras? De här operationerna är en fantastisk chans för mig och hela min familj. De två första har verkligen höjt min livskvalité. Jag vill inte vänta. Istället vill jag utnyttja den bästa årstiden för att läka. Livet finns där ute. Jag är redo! Jag åker snart söderut igen.

För framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar