fredag 28 februari 2014

Dags att skriva ett ny lista

Arg, arg, arg... Jag ältar. Har jag rätt att vara arg? Är det någon ide? Det finns alltid dom som har det värre. Men ger det oss någon tröst? Får vi energi genom att jämföra oss med andra? Jag vet inte. När jag är som argast skriver jag en lista på hur jag kan förbättra min situation. Om man har energi i kroppen gäller det att använda den och rikta den rätt. Jag försöker få ilskan till positiv energi istället. Man kan säga att jag utnyttjar min ilska till att må bättre då listan skapar struktur i kaoset som ilskan ger. Jag gillar listor, ni vet! Listan brukar vara ganska praktisk, typ ring sjukgymnast, patientförsäkring o.sv. När jag fått upp några punkter blir jag lugnare. Nu vet jag vad jag kan fokusera på istället för att vara så arg, och älta, punkt nummer ett, två o.s.v. Vi får klaga och gnälla en liten stund men sen måste vi göra något åt det om det ska bli något roligt här i livet. Jag vill komma vidare. Även om saker och ting är som det är så vill jag leva ett bra, roligt liv! Jag brukar tänka: "Har jag kommit så här långt så klarar jag en bit till." Varje dag är en ny början och det ger oss en ny möjlighet att skriva en ny lista, alltid! Det är dags att gå vidare.
Låt kaoset ge energi till struktur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar