måndag 17 februari 2014

Glädje i en grillad korv

Tänk vad jag klarar av. Det går framåt. I helgen har jag gjort flera roliga aktiviter, m.a.o. lämnat min soffa. Det har blivit besök i stallet, riktig shopping och så korvgrillning. Med en grillpinne i handen satt jag vid brasan och grillade min korv. Det fungerade! Vilken glädje! Det ger en sådan otrolig "energikick" att få göra något annat, något som man tycker om att göra och gärna med goda vänner! Jag kunde också vara med! Jag är nöjd. Nu kommer jag att klara av att ligga här på soffan igen, och vila. För det behövs. Helgens äventyr känns i kroppen. Igår eftermiddag var jag rejält trött. Det måste erkännas, och sen kom värken. Men då var det vänstersidan som spökade mest, d.v.s. den icke opererade sidan. Det känns som ett gott tecken att högersidan höll, och det är vänster som nu är mest behov av hjälp. Fast idag är ordningen återställd! Högersidan vinner. Så soffan är okej. Jag är trött och glad. Nu gäller det att ladda batterierna inför en ny resa till Ängelholm i mitten av veckan. Det har gått sex veckor sedan operation nummer två vilket betyder att det är dags för undersökning! Rapport kommer. Jag lovar!

Tack R. Det håller! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar