lördag 1 februari 2014

Bästa medicinen!

"Hur står man ut med att vila och ta det lugnt hemma på soffan dag efter dag?" frågade jag positiva P. när vi pratade i telefon häromdagen. "Träffa goda vänner så fort du börjar må bättre. Det är bästa medicinen", svarade hon snabbt. Positiva P. vet vad hon talar om. Hon har en massa erfarenhet i detta ämne. Jag tänker också på min gamla farmor som blev en bra bit över 100 år och som aldrig missade ett kafferep med tanterna. Vi behöver varandra! Så vad kan vara bättre än att käka tapas en fredagskväll med gamla gänget från Vintersol. Jag vilade mig i form och kom med sittkudden under armen. Vi drömde oss tillbaka till Teneriffa, bytte erfarenheter och peppade varandra. Det blev en kväll att minnas och söka kraft ifrån.

Tack vänner!


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för en läsvärd och uppmuntrande blogg. Jag har själv problem med bäckenområdet och är nyfiken på vad du har för "sittkudde" som du kan ta med dig?
    Hälsningar Ingela

    SvaraRadera
  2. Hej Ingela! Jag har fått prova ut en kudde hos arbetsterapeuten som passar mig. Det är en klassisk kanaldyna. Kontakta en arbetsterapeut som kan hjälpa dig att hitta en som passar just dig! Lycka till! Och tack för ditt fina "bloggberöm"", kram E

    SvaraRadera