lördag 8 februari 2014

Lista: Hur blir jag piggare?

Det är lördag, och energin lyser med sin frånvaro. Vädret är dystert. Barnen är halvsnoriga och maken gäspar ihop med katten som sover mest hela tiden. Gravitationen är stark. Det är dags för en ny lista: "Hur blir jag piggare?"

1) duscha - En dusch och rena kläder brukar vara susen! OBS! Mjukisbyxor och fleecetröja är förbjudet! Mitt hår är dock hopplöst för tillfället. Det är skogstrollsvarning!
2) chocklad - Choklad är ofta ett säkert kort. Ju mörkaste desto bättre, mycket 75% blir det. Hemgjord chockladmousse blir ytterligare en förfining men jag äter alltid för mycket. Gott tips!
3) kaffe - Jag dricker max två koppar kaffe om dagen! Det blir snabbt resultat men sen dalar jag ännu djupare. Struntsamma!
4) träffa vänner - En stående favorit! Men hallå! Alla verkar vara trötta och har krupit in i sina hålor. Vi har behov av sommar nu!
5) shopping - Jag gjorde ett försök igår men kom bara hem med kattleksaker! Jag tror att jag föredrar nätshopping!
6) träna -  Som ni säkert har förstått är raska promenader inte aktuella! Jag tränar på soffan liggandes och blir stolt över mina små framsteg.
7) städa - Det kan låta lite hurtigt men jag gillar ordning och reda. Dock har jag starkt begränsade möjligheter att städa själv men man kan alltid tjata på familjen.
8) resa varmt - Sol och värme är självklart med på listan. Men nästa resa är inplanerad till Ängelholm och då ska jag inte till beachen precis! Jag roar mig med att surfa på resor på nätet istället. Här kommer favoriten. Följer ni med? http://www.hastsportresor.se/land/argentina_trail_program.asp
9) ladda inför melodifestivalen - Ikväll är det dags för mello igen. Jag tänker titta, erkänner du?
10) skriva en ny lista på saker att ta tag i! - Jag gillar listor!

Många listor blir det!


5 kommentarer:

  1. Jag är med på resan!! helt underbart :) Bra lista förresten :)

    SvaraRadera
  2. idag? eller ska vi vänta tills vi kan rida på riktigt?? 4-5 timmars ridning per dag skiljer väl inte så mycket från att ligga och vila ;)

    SvaraRadera
  3. Jag kan vila på hästryggen, så det är dags att börja packa! Visst vore det ett fantastiskt äventyr! Hästar, vackert landskap, god mat och trevligt umgänge... Vad mera kräver vi egentligen! Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker det låter komplett:) Kram

    SvaraRadera