söndag 9 februari 2014

Allt jag kan göra med mina kryckor

Efter drygt 60 dagar på kryckor ser jag alltfler olika användningsområden för kryckor förutom den traditionella. Med mina kryckor kan jag numera öppna och stänga diskmaskinen, inklusive dra ut och skjuta in den undre korgen, plocka upp gummisnoddar (modell större för ponnies!) från stallgolvet, ställa skor i skohyllan samt peta ner mitt handikapptillstånd från vindrutan i bilen. Jag har också förfinat min teknik på hur man bäst använder en krycka för att ta upp den andra som ligger ner på golvet. Däri ligger också ljudet när de faller. Bom! Inte ens katten reagerar längre. Det är tur att vårt kök är litet men köksgolvet är betydligt fläckigare än vanligt. Glappet mellan köksbordet och köksbänken är aningen för stort. Jag får dra allt längs med bänken och sen hoppas på turen, alternativt ropa dit ett barn, för den sista flytten över till köksbordet. Men falukorven kan man hänga på kryckan. Katten gillar inte mina isdubbar, av förklarliga skäl. Och så har vi den nya sporten, "kryckour", en ny OS-gren inför Rio de Janeiro 2016. Barnen tränar stenhårt med mina kryckor och hoppar på väggar och möbler, hm! De försöker överträffa varandra! I larmet försöker jag komma på vad jag ska säga på akuten: "Förlåt doktorn, men det var mina kryckor!"

En installation och balansakt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar