fredag 21 februari 2014

Skidväder

Höger har fått godkänt, och om ca sex veckor är det dags att ta tag i vänster. Denna gång blir det ingen provspik först, utan tre skruvar sätts in direkt. Det känns som en befrielse. Ungefär som om du är ute och kör längd. Du börjar bli trött och så dyker en härlig rak lagom brant nedförsbacke upp. (Jag vill inte ramla i en brant kurva!) Spåren är fina och du har bra skidor och kan bara glida. Du kan vila och ändå komma framåt! Om detta går vägen betyder det att jag kan vara i relativt bra skick till sommaren. Det tror jag att familjen skulle uppskatta. Att vara orörlig och nyopererad vintertid är inte att föredra. Isoleringen tilltar så att säga. Vår och sommar bjuder till så mycket mer än bara stugsitteri. "Varför blir det ingen provspik?" frågade jag med tvekan vid besöket i Ängelholm härom dagen. Tänk om dr.Sturesson skulle ändra uppfattning om jag krävde en förklaring? Han menade att om operationen av den första sidan gått bra, så finns ingen anledning att börja med provspik på den andra. Provspik används bara då viss tvekan till resultat föreligger. Det innebär alltså en operation mindre, och tre veckor kortare konvalescens, jippi! Kanske kan jag ge mig ut i längdspåret redan nästa vinter? Med rätt valla kanske jag till och med kan klara en rejäl uppförsbacke?

Skidväder eller isolering?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar