torsdag 20 februari 2014

Utvärdering sex veckor efter operation nr.2

"Nu är det bara hem och kontakta sjukgymnasten och börja träna!", konstaterade Dr. Sturesson vid gårdagens besök. Ängelholm tur och retur! Det ser med andra ord fint ut. Underbart! Först var det undersökning med benlyft, förstås! Ni vet. Raklång på rygg ska benet lyftas rakt upp. Den högra opererade sidan gled fint upp liksom den vänstra, den icke-opererade sidan. "Du har vilat, eller hur?", konstaterade doktorn. SI-lederna på bägge sidorna och ländryggen ömmade. Men enligt uppgift dröjer det innan det går över. Läkningstid efter operation är ca fem månader. Jag påpekande att min framfog ofta gör ont. Den opereras dock inte. Men när vänstersidan också är opererad så ska även framfogen må bättre. Vi ska ha telefonkontakt om fyra veckor och planera in ny operation då! Förmodligen är det aktuellt om ca sex veckor. Detta handlar om att jag ska kunna stödja på högersidan och lita på att det fungerar. Och så psyket också, man måste orka! Vi pratade om vikten av positivt tänkande! Det är av största vikt! Dr. Sturesson berättade vidare att jag inte är med i den studie som han förnärvarande arbetar på. Då jag har RA är det alltför många variabler att ta hänsyn till i mitt hälsotillstånd. Så sant, jag har faktiskt inte bara bäckenproblem. Dags att börja träna, klassisk sjukgymnastik för rumpa, bål och bäckenbotten. Så kanske mina bäckenproblem en vacker dag är ett minne blott!

Målet för resan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar