lördag 15 februari 2014

Praktisk Shopping

Lördagsmorgon och jag är alldeles ensam hemma. En i stallet och två på bandy. Det är lugnt och skönt! Med paddan i ena handen och en kaffekopp i den andra har jag precis hunnit shoppat lite, några toppar och en tröja. Här om dagen upptäckte jag till min fasa att garderoben endast innehåller det högst förbjudna (fleecar och mjukisbyxor). Vad ska jag ha på mig när jag börjar jobba om några veckor? Dags att gå till verket. Att shoppa kläder IRL har jag mer eller mindre lagt ner. Min rullstol är liten och smidig men försök att knöla in dig i en provhytt. Det blir super trångt och med kryckor/käpp krävs minutiös planering. För att gå så kort bit som möjligt mellan parkeringen och den affär som jag ska besöka, så kryssar jag runt bland olika köpcentra. Ska jag till Stadium blir det centrum X, HM centrum Y o.s.v.. Tur att jag bor i tättbebyggt område med stort utbud. Matinköpen sköter jag på OK-macken, jag vet. Det är inte bra för plånboken men kort att gå! Den sköna lösningen är nätshopping hemma på soffan. Med ett måttband runt halsen har man full koll på storlekarna. Surfa, kolla och klicka till varukorgen och betala. Sen återstår bara väntan på paket. Men det är nu tomheten kommer. Ni vet känslan av att gå på stan med alla kassar och påsar fulla av fynd och förväntningar. Folkmyller, liv och rörelse. Jag saknar det. Jag vill också på stan och det ska jag göra vacker dag!
Glad alla hjärtans dag alla dagar hela året om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar