torsdag 6 februari 2014

60 respektive 30 dagar efter operation

Idag är det 60 dagar efter första operationen med provspiken. Och 30 dagar efter operation nummer två då tre permanenta skruvar sattes in. Så frågan är: "Hur mår jag nu?" Jag känner mig definitivt mycket piggare. Det värker inte längre hela tiden, vilket är en otrolig befrielse. Tiden i morfindimman har passerat. Nu börjar snarare mina andra "vanliga värkställen" (förutom bäckenet) kännas av igen. Höger framfot, vänster handled, höger pekfinger och höger- respektive vänsterarmbåge pockar på uppmärksamhet. Med andra ord börjar det kännas som vanligt i kroppen igen! Kryckorna är med mig hela tiden. Men jag känner att jag klarar av att ta ett litet riktigt steg då och då. Bäckenet är stabilare och jag känner mig rörligare. Det är fantastiskt att kunna göra bil igen. Det ger så otroligt mycket mera frihet. Igår hälsade jag på på jobbet. Oj, vad jag har saknat alla mina trevliga arbetskompisar. Nu behöver jag bara ännu mera tålamod. Vila och träna! Snart är jag tillbaka på banan. Det vet jag.

Ny hobby med ergonomisk virknål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar